Hoe diabetes een stap voor blijven?

- Ergonomie
Deel dit artikel
Hoe diabetes een stap voor blijven?

Een gezonde leefstijl is uiteraard voor iedereen belangrijk. Komt type 2 diabetes voor in je familie, heb je een te dikke buik of andere risicofactoren voor type 2 diabetes, dan is het des te belangrijker om dit risico nu aan te pakken door een gezonde leefstijl! Door het inpassen van kleine veranderingen in je dagelijkse bezigheden, kan je onmiddellijk zelf starten!

Enkele eenvoudige tips om diabetes te voorkomen:

  • Probeer dagelijks en zeker 5 dagen per week min. 30 minuten aan een matige intesiteit te bewegen.
  • Eet gezond en gevarieerd, volgens de principes van de actieve voedingsdriehoek.
  • Slaap voldoende en vermijd onnodige stress.

Je zittende momenten verminderen geeft ook een extra daling van je diabetesrisco met 10% .Hoewel elke extra vorm van beweging geassocieerd is met extra gezondheidsvoordelen, zijn er reeds positieve effecten op je diabetesrisico bij kleine veranderingen, zoals het vermijden van langdurig zitten thuis of op het werk door regelmatig beweegpauzes in te lassen. Ga bijvoorbeeld op andere verdieping naar het toilet, wandel rond tijdens het telefoneren, onderbreek regelmatig het zitten als je voor de pc zit,..

Onze Axia Smart Active bureaustoel kan ondersteunend werken om regelmatig je zitten te gaan onderbreken.

 

Bron: Wereld diabetes dag - https://werelddiabetesdag.diabetes.be/hoe-diabetes-een-stap-voor-blijven

Terug naar overzicht